נגן וידאו

לפגישת היכרות חינם, מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם

היי, נעים להכיר!​

שמי הדי קרן ואני שמח לפגוש אותך פה ואני מאמין שזה לא במקרה. אני מאמין שלכל אדם יש קול ייחודי וכריזמה ייחודית וכל אחד ראוי להשמיע את קולו ולהשפיע על סביבתו ועל העולם ולהפוך אותו ל"קצת יותר טוב".

הדי קרן

הדי קרן

למה זה פשוט לא מספיק להיות טוב במה שאתה עושה בימינו?!!

לפני כמה שנים עשיתי הדרכה שקראתי לה "למה האדיוט הזה מצליח ואני לא?" להדרכה הזו היו הדים גדולים והיא היתה הצלחה גדולה גם ברמה השיווקית והכלכלית אבל במיוחד ברמת התרומה שאנשים קיבלו להתפתחות האישית והעסקית שלהם וזו הסיבה: רוב בעלי העסקים (שאני מכיר) דואגים להשקיע באופן קבוע בהתמחות העסקית שלהם זה אומר שהם הולכים ללמוד עוד ועוד קורסים וסדנאות כדי להיות טובים במה שהם עושים. וזה מעולה!! ואוי לאלה שלא עושים זאת..

אבל ……וזה "אבל" גדול, רבים מהם אני קורא לזה – "מתפתחים לרוחב". הם לומדים עוד שיטה ועוד טכניקה ומרחיבים אופקים כך שיכולו לתת ללקוחות שלהם את הטוב ביותר. הבעיה עם זה היא – שאין להם מספיק לקוחות. אני אתן דוגמא של מדריכת הורים (יש לי עוד עשרות דוגמאות) שהלכה ולמדה בערך כ-8 שנים בכל קורס והתמחות אפשרית בתחומה (עם השקעה של קורב ל-100,000 ₪). אני יכול לגיד שמהכרות אישית היא אדם מיוחד מאד ואשת מקצוע מדהימה..

והאם הקליניקה שלה מלאה אתם שואלים? הקליניקה שלה מכניסה בין 1000-2000 ₪ בחודש, אה, והיא גם עובדת כשכירה במשרה מלאה כדי לשלם את השכ"ד וההוצאות השוטפות).כמה חבל(… מנסיון של כ-20 שנה כעצמאי וכ-7 שנים של מלווה עסקי, אני מאמין בהתקדמות קדימה. אני מאמין שבעל עסק צריך לשים דגש על התקדמות והתפתחות עסקית בהתאם ללקוחות שלו וזה אומר שכשהוא יוצא ללמוד משהו, הוא צריך להבין שזה חייב לשרת את העסק כלכלית.

בואו ננתח את זה כאילו היינו לרגע המנכ"ל של העסק, ומגיע אלינו דרישה ממחלקת הפיתוח – לצאת להשתלמות או לימודים של משהו מקצועי. בחברה אמיתית (שבה יש עובדים ולא רק אתה עובד בעסק) המנכ"ל היה בוחן את זה ברמה של "מה זה יתן לעסק ואיך זה ישפר את החברה?".

"האם יש לזה היתכנות כלכלית?" והאם זה באמת ישדרג את החברה. בואו נניח שאנחנו בית דפוס שרוצה להשקיע במכונה חדשה שמייצרת מדבקות יחודיות.

אז א' – האם זה משהו שהוא MUST מבחינת השוק שלי?

ו- ב' (והכי חשוב) – האם יש לזה ביקוש והאם זה בכלל מעניין את הלקוחות שלי?

ובינינו, רובנו הולכים ללמוד הרבה מאד כלים שהם סופר מעניינים אותנו, כי הרי הם בתחום ההתמחות והעניין שלנו ויש לנו גם צרכים רגשיים כאלה ואחרים שחייבים לקבל סיפוק כמו לקנות הרבה ספרים ולעשות ספרייה מדהימה בבית מבלי לקרוא אותם

אבל השאלה הנשאלת היא:

כמה מתוך הכלים האלו בסוף הם כלים שאנחנו מיישמים בשטח? אני למדתי הרבה מאד קורסים שבהם השקעתי מאות שעות ואלפי שקלים, ובסוף אני מוצא את עצמי חוזר לעבוד פחות או יותר עם אותם כלים שוב ושוב… זה מדהים.

שורה תחתונה, אני מאמין שבשביל להצליח היום, עלינו ללמוד לא רק את תחום ההתמחות שלנו (טיפול, עיצוב, עיסוי, עריכת דין וכו') אלא עלינו לשים דגש גדול על מה שיביא את היכולות שלנו לידי ביטוי – וזה יקרה  אך ורק אם יהיו לנו לקוחות! עלינו ללמוד כישורים חברתיים – מכירות, שיווק דיגיטלי, כתיבת תוכן, שיווק בוידאו, עמידה מול קהל ובקיצור, מה שיביא לנו את הלקוחות לקליניקה. כשזה יקרה והעסק יתחיל לעבוד, נוכל גם להשקיע בעוד טכניקות וכלים מקצועיים בשביל לחדש ללקוחות שלנו וליצור עניין מתמשך.

אז בפעם הבאה כשאתם באים להחליט על מה ההשתלמות הבאה, תשאלו את עצמכם לא "מה בא לי?" אלא: "מה העסק צריך?"

שתפו את המאמר

דילוג לתוכן